De miercuri

Bună dimineaţa, dragilor, oriunde v-aţi afla!

Azi m-am trezit cu un suflet ca vremea de afară – greu şi plumburiu.  Obosesc prea repede şi am prea mult de lucru. Nu se făcea însă să nu trec să vă salut, măcar. Nu am timp de scris, deşi ideile mi se învârt în creier şi m-au ameţit deja. Încă nu le pot închega. Poate e de vină şi toamna şi oboseala şi imensa greaţă ce m-a cuprins în ultimele zile. Încerc să rămân tare, numai că uneori sufletul ţi-e în genunchi cu tot zâmbetul de suprafaţă.  Hai că nu vă întristez aşa de dimineaţă. Luaţi un ceai fierbinte, trageţi fotoliul lângă fereastră şi ascultaţi…

Şi dacă, până terminaţi tigara, vă bate cu degete de ploaie în geam, lăsaţi-o să intre şi trimiteţi un gând şi către mine, să-mi încălziţi sufletul tremurând.

Cu Toamna in odaie

Ion Minulescu

Mi-a bătut azi-noapte

Toamna-n geam,

Mi-a bătut cu degete de ploaie…

Şi la fel ca-n fiecare an,

M-a rugat s-o las să intre în odaie,

Că-mi aduce o cutie cu Capstan

Şi ţigări de foi din Rotterdam…

 

Am privit în jurul meu şi-n mine:

Soba rece,

Pipa rece,

Mâna rece,

Gura rece,

Doamne!… Cum puteam s-o las să plece?

Dacă pleacă, cine ştie când mai vine?

Dacă-n toamna asta, poate,

Toamna-mi bate

Pentru cea din urmă oară-n geam?

“Donnez-vous la peine d’entrer, Madame…”

Şi femeia cu privirea fumurie

A intrat suspectă şi umilă

Ca o mincinoasă profeţie

De Sibilă…

A intrat…

Şi-odaia mea-ntr-o clipă

S-a încălzit ca un cuptor de pâine

Numai cu spirala unui fum de pipă

Şi cu sărutarea Toamnei, care mâine

O să moară… vai!…

Bolnavă de gripă…

6 comentarii

Din categoria jurnal

6 răspunsuri la „De miercuri

  1. Buna dimineata si tie! O zi frumoasa! 🙂

    Apreciază

  2. Toate gândurile mele bune pentru sufletul tău frumos!

    Apreciază

  3. Lasa supararile sa fie spalate de ploaie, sa se duca in lumea mare! La cati trec pe aici, nu esti singura, e clar!
    Zile frumoase (senine sau cu ploi, dar frumoase)!

    Apreciază

Lasă un răspuns

