Gânduri în ploaie

Bună dimineaţa,  iubirea mea!

Plouă. Stropi reci cad mărunţi şi trişti pe alei  pustii pe care din când în când oameni uzi şi zgribuliţi trec grăbiţi către casă. Unii poate au un cămin. Un cămin cald, în care oameni dragi îi aşteaptă cu dragoste. Alţii doar o casă. Pereţi reci, ce-i feresc de stropii de ploaie şi vântul câinos, de privirile indiscrete ale trecătorilor, de iubire… Au case mari, frumoase, mobilate luxos. Deschid căldura când intră în casă, să-şi alimenteze iluzia că şi casa lor poate părea un cămin.

Uneori oamenii refuză să trăiască. Ceva în interiorul lor s-a stricat şi lor le convine să meargă prin viaţă aşa, fără sentimente, fără vise, fără iluziile frumoase cu care viaţa ne îmbie pe fiecare. Uneori se căsătoresc, întemeiază familii în care iubirea e absentă şi cuvântul fericire sună straniu. Supravieţuiesc împreună martori unul la existenţa celuilalt, trecând prin viaţă lin, fără emoţii majore. Devin doi, fiecare sub clopotul lui de sticlă, minţindu-se reciproc că le e bine. Până la urmă ajung să creadă că acesta-i modul corect de viaţă şi nu-şi mai doresc să schimbe nimic. Rămân acolo, prizonieri ai propriilor neputinţe, ai propriei laşităţi. Într-un târziu se sting anonimi, după o viaţă întreagă netrăită.

Mi-a căzut sub ochi o maximă… „Cine nu are speranţe, nu are nici dezamăgiri!”. Oare? Ce poate fi mai uman ca speranţa? Ce viaţă ar putea fi aceea în care nu mai aştepţi nimic, în care soarele răsare pentru alţii cu o nouă oportunitate, pentru tine marcând doar începutul unei noi zile de lucru şi apune pentru ei peste mulţumirea că nu a trecut ziua în zadar, ţie aducându-ţi doar mulţumirea că a trecut? Cât de mare poate fi dezamăgirea unui om care preferă să ducă o viaţă searbădă şi goală, doar pentru a nu mai suferi?

Prefer de o mie de ori să trăiesc cu intensitate fiecare clipă. Cu supărari, cu dezamăgiri, cu tristeţi şi bucurii mărunte, cu multă dragoste risipită şi sentimente care să mă facă să simt în fiecare clipă că viaţa nu mi-a trecut în van. Îmi doresc să îmbătrânim împreună împărţind unul cu celălalt şi bucurii şi tristeţi, să ştiu când te doare ceva şi să-ţi fiu sprijin în clipele grele, să-mi fii iubit, prieten, amant, durere şi extaz, viaţă trăită nu amăgită şi pierdută. 993040_588826571181136_460662427_nÎn zilele însorite de toamnă să ne bem ceaiul pe terasa bătrână ca noi, încălzindu-ne degetele bătrâne cu cana fierbinte şi certându-ne blând din orice nimic adus aminte- tu moşul meu, eu baba ta. Să ne aşteptăm nepoţii duminica cu plăcintă caldă în cuptor şi să-i întâmpinăm la uşă cu miros de scorţişoară şi mere coapte.1237022_588499724542015_1706472958_n Să ne plimbăm de mână şi peste ani, pe unde paşii noştri – şovăitori de acum – vor vrea să-şi aducă aminte de paşii tineri şi plini de vervă de odinioară, de locurile în care dragostea noastră şi-a pus amprenta, de zilele în care iubirea noastră nebună îşi striga tinereţea şi o lăsa purtată pe aripi de pescăruşi până departe în zare. Şi de-o fi cândva să uit ce-a fost, tu să-mi aduci aminte, râzând uşor de mine când îmi spui „babooo, te-ai ramolit de tot!”. Când vom închide ochii şi sufletele noastre goale îşi vor lua în braţe păcatele în ziua judecăţii să fim certaţi că am trăit din plin şi am băut din cupa vieţii cu nesaţ, nu că am trăit degeaba.

6 comentarii

Din categoria Scrisorile iubirii

6 răspunsuri la „Gânduri în ploaie

  1. Le-ai spus ca rupte din sufletul meu!
    Până și picurii ploii se aseamănă!

    Apreciază

  2. Nu as putea scrie asa frumos dar de simtit…. ohooo, pe toate le simt si le inteleg! Frumos! Te imbratisez!

    Apreciază

  3. Ei, la speranțe n-aș renunța niciodată… că-mi va fi bine, că voi fi fericită, că voi găsi mereu sub soare un motiv să zâmbesc. la așteptări am învățat însă să renunț – nu mi-aș mai pune fericirea în mâna altcuiva, n-aș aștepta ca alții să mă facă să zâmbesc, pentru că atunci știu că ar exista posibilitatea să fiu dezamăgită. Știu eu ce spun… 😉

    Apreciază

Lasă un răspuns

