Abuzurile statului

Mă intrigă de mult timp ce se întâmplă în România anului 2013. De săptămâni întregi oamenii protestează împotriva exploatărilor abuzive a resurselor naturale, fără să-i bage nimeni în seamă. Zeci de mii de oameni ies in stradă, cu consecvenţă, scandează, incearcă să atragă atenţia autorităţilor care rămân oarbe şi mute. Ba mai mult, se încearcă modificarea legii astfel încât oamenii să nu mai aibă voie să protesteze pentru că… ar bloca prea mult timp circulaţia şi protestele lor pătează imaginea guvernului! Protestatarii sunt puşi sub acuzare şi li se întocmesc dosare penale pentru tulburarea liniştii publice şi ultraj contra bunelor moravuri pentru că au avut curajul să-i strige în faţă unui ministru de toată jena, că e vândut şi trebuie să-şi dea demisia. S-a aruncat în el cu bani de hârtie şii monezi de jucărie, dar oamenii sunt acuzaţi că l-au agresat şi riscă puşcăria! În ce ţară trăim, oameni buni? În care din ţările civilizate ale lumii miniştrii unui guvern, fie el şi corupt, au nesimţitea şi tupeul să acuze mulţimea şi să ceară închiderea acestora doar pentru că s-a prins de faptul că e mituit? În ce ţară civilizată, în anul de graţie 2013 oamenii nu mai au voie să-şi apere avuţia naţională?

De câteva săptămâni locuitorii unui satul din Moldova stau in faţa utilajelor care ar trebui să  înceapă să foreze ca să descopere gaze de şist pe teritoriul comunei. Oamenii nu vor să fie făcute astfel de experimente pe pământul lor. De ce nu sunt luaţi în seamă? Cum de nu i-a întrebat nimeni înainte de concesionarea terenului respectiv către Cevron? De ce părerea lor nu contează? Chiar am ajuns să nu mai fim stăpâni nici pe viaţa noastră? Unde este dreptul inviolabil la proprietate?  De când are statul dreptul să decidă peste capetele proprietarilor?

whuett12Dincolo de toate, din ce în ce mai mulţi oameni de pe tot teritoriul ţării, se trezesc cu instalaţii de prospecţiuni montate pe terenurile proprietate personală, de către firme avide de îmbogăţire rapidă. Se caută gaze de şist în lanurile de porumb, gradinile de legume, curţile oamenilor fără ca aceştia să aibă habar! Se trezesc oamenii cu cablurile şi instalaţiile întinse prin curte şi nimeni nu le dă nici o explicaţie, nimeni nu ia atitudine! Scandalul a ajuns public, sunt oameni care au blocat masimile firmelor de prospecţiuni şi au confiscat echipamentele, s-au făcut plângeri la poliţie pentru violarea proprietăţii, s-au chemat televiziunile. Toată lumea fierbe şi nici măcar un reprezentant al unei astfel de firme nu iese în faţă să explice acţiunile respective. Nici un reprezentant al statului nu ia atitudine!! Nu înţeleg, oricât aş încerca. Cine mai respectă constituţia în statul de drept ce se numeşte România ?

Articolul 44 din Constituţia României prevede:

„Dreptul de proprietate privată

(1) Dreptul de proprietate, precum şi creanţele asupra statului, sunt garantate. Conţinutul şi limitele acestor drepturi sunt stabilite de lege.

(2) Proprietatea privată este garantată şi ocrotită în mod egal de lege, indiferent de titular. Cetăţenii străini şi apatrizii pot dobândi dreptul de proprietate privată asupra terenurilor numai în condiţiile rezultate din aderarea României la Uniunea Europeană şi din alte tratate internaţionale la care România este parte, pe bază de reciprocitate, în condiţiile prevăzute prin lege organică, precum şi prin moştenire legală.

Guvernanţii noştri au citit Constituţia, sau este cazul să îi obligăm s-o facă? Dacă ei nu respectă nici măcar articolele de bază din legea fundamentală a ţări, de ce au pretenţia ca populaţia să-i respecte pe ei, persoane publice plătite din munca noastră, ca pe nişte zei? Am senzaţia că abuzurile au atins cel mai înalt grad de nesimţire şi tupeu în ţara aceasta. O să ajungem să ne trezim daţi afară din case, fără drept de apel, doar pentru că o anumită firmă cu proprietari lacomi şi incerţi a mituit exact demnitarul potrivit pentru asta. Ni se astupă gura cu pământ mai rău ca pe vremea sclaviei. Au uitat că au câştigat nişte alegeri libere aşa cum le-au câştigat şi că au ajuns acolo tocmai înfierând aubuzurile vechilor guverne. Abuzuri care erau mici copiii pe lângă cele făcute de ei acum. Şi nimeni nu le-a acordat acest drept. Nimeni nu ar trebui să aibă dreptul de a ne desconsidera în casa noastră, chiar dacă acum îmbracă costume scorţoase şi se plimbă cu maşini cu geamuri fumurii pe banii noştri, indiferent ce funcţie ar ocupa!

 

20 comentarii

Din categoria Cotidian

20 de răspunsuri la „Abuzurile statului

  1. Dan

    Știi, Lucia ? Nu aș vrea să te superi pe mine dar am să spun că astfel de postări parcă au început să îmi creeze o tâmpită senzație de oboseală. Parcă sunt parte a unei ruginite și monotone rutini cotidiene din ciclul „Câinii latră, ursul trece !”. Logic că le-nțeleg, logic că sunt justificate. Dar parcă, și mă includ și pe mine aici, prea răspundem cu decență, indecenței. Bruma de inteligență nu ne este insultată ci aluzii fine și ironii ușoare ci suntem țintele unor atacuri mitocănești, suburbane, de-o mână de cretini acraniați. Noi le vorbim frumos, ei ne arată curul. Eu cred că, dacă vrem ca strigătul nostru să aibă vreun ecou trebuie musai să ne dezbrăcăm de caracter. Că nu e cazul să o dăm cotită : după 20 de ani în care am mimat democrația suntem din nou față în față cu partidul unic. Și doar faptul că suntem membri NATO și UE le mai frânează ăstora nesimțirea.

    Apreciază

    • Dane, nici nu ştii de câte ori pe zi mă gândesc la asta! Nici nu ştii câte cuvinte grele şi nu numai îmi trec prin cap. Ai mare, mare dreptate! Mă abtin cu greu şi ştii de ce? Pentru că mă simt al naiba de singură în lupta asta. Este poate pentru prima dată în 20 de ani când pur şi simplu am senzaţia că toţi în jurul meu dorm. Nu înţeleg lipsa de reacţie şi mai ales mă scăt din minţi interpelările pe care amicii mei mi le fac după câte o postare mai virulentă. Nu mă împac deloc cu rolul de victimă resemnată, de înţeleaptă cu capul plecat. Urăsc asta, văd însă că revolta mea e în zadar. Cu cât mă revolt eu mai mult, cu atât se găsesc mai mulţi să-mi spună că ne merităm soarta, că avem conducătorii potriviţi, că ăştia suntem. Frate, eu nu îi merit pe ăştia, nu i-am votat, nu le-am acordat niciodată încrederea mea, de ce m-aş resemna? Că trăiesc într-o ţară cu o majoritate fără creier? Care-i vina mea că ei refuză să deschidă ochii!?

      Apreciază

  2. Subscriu la cele spuse de Dan. Degeaba ne tot plângem, că nimeni nu ne bagă în seamă decât atunci când se adună câteva zeci de mii în Capitală și strigă „Jos…” În rest sunt urme de cuțite-n vânt!

    Apreciază

    • Păi văd că degeaba se adună. Susţin demult faptul că protestele astea paşnice disparate nu ne ajută cu nimic. Dacă aici sunt 10.000, la Cluj alte 10, în alte oraşe alte mii, degeaba ies oamenii în stradă. Bucureştiul în momentul de faţă e o adunătură colorată şi dezinteresată. Cei ce ies deja în stradă ar trebui să se unească şi să-i oblige pe cei de afară în primul rând, să ne audă. Poate atunci s-ar trezi şi adormiţii care stau acum şi privesc amuzaţi de pe margine.

      Apreciază

    • Mie mi s-a întâmplat acum ceva timp să se ia o bugetară de mine că vezi Doamne, am criticat guvernul ăsta care lor le-a dat banii înapoi. O intelectuală. Crede-mă că dacă ne punem nişte ochelari de cal şi nu mai vedem decât praful de ni s-a dat, nu averea de ni se ia, se duce dracului totul de râpă! Păi dacă cei care au ceva carte şi ar putea influenţa opinia oamenilor de lângă ei gândesc aşa, ce să mai zic de nea Ion de la mine de la ţară, care nu ştie decât să dea cu sapa?

      Apreciază

  3. În ultimul sfert de secol, presupus a fi democratic, ați văzut vre-un rezultat pozitiv al manifestărilor cetățenilor? Le eliminăm pe cele manipulate!
    Nici unul!
    Manifestațiile noastre sunt percepute de guvernanți precum jocurile de copii, așa că nici nu sunt luate în seamă!
    Altfel ar trebui să ne manifestăm voința!

    Apreciază

    • Da, Mugur! Pentru că am manifestat paşnic, plecând de la premisa că oamenii pe care i-am votat sunt de bună credinţă. Nu sunt! Cu ăştia trebuie lucrat cu aceeaşi nesimţire cu care ne tratează ei! Altfel protestăm în zadar. Nu e prima dată când afirm că protestele paşnice sunt frecţii la picior de lemn în momentul de faţă. Pot da doar iluzia că te ajută cu ceva, când de fapt mai rău îţi faci.
      Ponta cu ai lui erau în stradă în iarnă când aveau interesul să-l dea jos pe Boc şi să-l discrediteze pe Băsescu. I-au luat oamenii la goană din Piaţa Universităţii. Acum au uitat toate minciunile si sloganurile de atunci. Păi merită să te mai potţi cu mănuşi cu ei? Oameni buni, câţiva protestatari vinovaţi doar pentru că i-au bătut obrazul împuţitului de Barbu sunt cercetaţi de poliţie ca ultimii infractori!! Că i-au spart luneta la maşina de serviciu cu care venise să ţină o conferinţă în scop propriu, se fac vinovaţi de ultraj împotriva bunelor moravuri! Păi arogantul ăla de ce dracu se face vinovat atunci dacă nu de trădare de ţară!? Cât vom mai fi dispuşi să acceptăm să ne scuipe în cap astfel?

      Apreciază

      • Din păcate, ideile mele vin dintr-o altă lume, una ce se vrea apusă! Acea lume ar primi oprobiul public, nu numai la noi ci și în alte părți ale lumii, aș că mai bine-mi tac părerile! Rămân un necivilizat, în tăcere!

        Apreciază

  4. Poate ca 10 000 nu conteaza, dar 1 mil – 2 o conta 😉

    Apreciază

  5. Pingback: Duzini de „D”-uri dedicate | Hipertensiv

  6. M-am intrebat deeori si inca ma mai intreb de ce protesteaza acesti cetateni. Cu tristete observ ca oamenii habar nu au pentru ce se duc pe colo, deschid gura si se iau la harta cu jandarmii, doar doar le-o mai creste si lor nivelul de adrenalina.
    Nu vreau sa fiu cnic ori indiferent dar eu cred ca, daca esti impotriva a ceva anume, vii cu argumente nu cu mofturi de copil rasfatat (cel putin asta observ eu din postarille de pe facebook, din stirile de la tv, din presa online ori cea scrisa). Am vazut extrem de putine persoane care au construit o argumentatie logica a deciziei lor de a protesta (iar acestia erau experti in domeniul lor de activitate).Insa n-am participat la niciunul dintre protestele de anul acesta pentru a-mi forma o parere si de la fata locului.

    Facand o scurta paralele, in ianuarie – februarie 2012 cand oamenii protestatu la Universitate (in Bucuresti),venisera „la protest” ca la circ, sa vada si ei ce se mai intampla, acolo, era „cool” sa mergi acolo, sa te iei in piept cu statul (cu o mica parte a bratului armat al acestuia, cu jandarmii). In cateva seri m-am plimbat printre protestattarii nebuni care erau vanati de televiziunile de stiri, doar doar vor scoate pe gura vreo perla.

    Desi au dreptate aproape de fiecare data, cei care protesteaza trebuie sa tina cont si de forma pe care o imbraca actiunea lor nu doar de fondul pe care-l aproba toti cetatenii.

    Apreciază

    • Tie ti s-a parut ca oamenii protestau ca asa e cool? Nu ma mir atunci de ce e toata aceasta apatie. Totusi, daca ai fi mers macar la unul din protestele de acum ai fi vazut ca oamenii chiar stiu de ce protesteaza. Nu se duc acolo doar pentru sa se certe cu jandarmii. Daca-mi aduc aminte bine, in ianuarie-februarei 2012 pana si Ponta s-a dus sa protesteze la universitate… probabil tot din considerente de imagine. Sa stii insa ca omului de rand nu de imagine ii pasa, ci de painea de-o pune pe masa.

      Apreciază

      • Cred ca multi protestatari din Bucuresti merg la acele evenimente anuntate pe facebook fiindca e cool (acestia nu au un mesaj, nu gandesc care e rostul lor pe acolo ci iau doar ceea ce vor din calitatea lor de cetateni (cu drepturi si beneficii). Sunt altii insa de buna credinta, pe care-i cunosc si stiu de ce merg pe acolo.
        Sunt de acord cu tine in privinta omului de rand. cred insa ca acesta din urma, desi merge fara nicio intentie de popularitate pe acolo (de a fi cool sau cine mai stie ce atributii de erou al comunitatii) ar putea sa-si formuleze un mesaj simplu astfel incat sa-l aduca la cunostina publicului (mass-media truncheaza si deformeaza acele mesaje exprimte de protestatari) insa, din fericire, nu poate indeparta limbajul non-verbal din filmari, iar aceta exprima mult mai mult decat simplele cuvinte inregistrate.

        Apreciază

Lasă un răspuns

