2014

E prima zi a unui nou an. De obicei îmi fac un bilanţ al anului ce-a trecut, pun în balanţă bune şi rele, îmi fac planuri şi îmi stabilesc obiective pentru anul viitor. Am observat însă că fiecare nou an vine pentru mine cu mai multă muncă, mai puţin timp pentru mine, sănătate mai puţină, mai multe fire de păr alb, mai multe necazuri şi mai puţine bucurii. Aşa că de data asta renunţ la bilanţ. Poate pentru că anul trecut m-am dovedit a fi laşă. Port în suflet atâtea resentimente şi atâta amintiri dureroase din viaţa mea trecută şi constat cu amărăciune că încă nu sunt în stare să trec peste ele, oricât m-aş strădui. M-am săturat de bilanţuri la indigo.

Azi îmi las speranţele deoparte şi visele să se odihnească. Mă rog să mă ţină Dumnezeu sănătoasă şi să-mi sprijine paşii, astfel încât să pot merge drept pe calea aleasă de El. Ştiu că orice plan mi-aş face, orice mi-aş propune, nu mă voi ţine de cuvânt. Voi munci în continuare prea mult, voi suferi în continuare pentru răni vechi neînchise şi voi simţi pe umeri toată greutatea lumii. Mă vor durea la fel suferinţele şi neşansele celorlalţi, cruzimea şi nesimţirea semenilor, singurătatea sufletelor curate. Uneori aş vrea să fug undeva, departe de tot ce înseamnă civilizaţie. În mijloc de pădure, pe-o coastă de deal uitat de lume, să pot trai liniştită fără să mă ştie nimeni, fără să mai văd toată mizeria din jur şi din inimile semenilor. Asta nu se poate însă. Rămân aici să fiu tot eu şi să-mi duc crucea mai departe. Ştiu că de multe ori sufletu-mi va îngenunchia. Mă rog să am puterea de fiecare dată să mă ridic să merg mai departe. Şi atunci când îmi va fi mai greu aş vrea să cred că există acel înger păzitor care să-mi însoţească paşii şi să mă ajute să mă ridic. Mi-ar plăcea să pot cunoaşte şi eu în viaţa aceasta cum e să trăieşti fără coşmaruri, griji, probleme, lacrimi amare pentru că, dacă e adevărat că omul nu are decât o singură viaţă, a mea ar rămâne o viaţă pierdută. Şi ar fi păcat.

Se spune că anul 2014 va fi anul Domnului, aşa că îmi las cu încredere soarta în mâinile Lui. Sunt convinsă că va fi un an bun.

15 comentarii

Din categoria jurnal

15 răspunsuri la „2014

  1. Nu pot da like la acest articol, deși îmi place, dar ce spui tu în el este prea dureros.
    Am să-ți spun însă că îți doreasc să ai calea luminată și dorințe împlinite!
    Dumnezeu să te apere!

    Apreciază

  2. Îți doresc ca 2014 să-ți aducă mai întâi sănătate și apoi liniște. Poate că avându-le pe acestea două, celelalte vor veni mai ușor și mai degrabă către tine. Și poate că dacă nu ne construim la început de an șabloane în care apoi încercăm să ne înghesuim, rezultatele vor fi cu mult mai bune. La mulți ani!

    Apreciază

    • Aşa mă gândeam şi eu. De fiecare dată mi-am trasat drumul încă de la început. Mi-am fixat obiective, mi-am făcut ambiţii. Şi am ramas la finalul anului cu amărăciunea neîmplinirii. Vreau ca anul ăsta fiecare bucurie să mă surprindă, să pot fi fericită pentru fiecare lucru bun ce mi se întâmplă, indiferent cât de mărunt este. Mă rog de sănătate, pentru că anul care a trecut am fost mai mult bolnavă decât sănătoasă. De oboseală, de stress, de toate câte le adun. Aş vrea să nu mai pon la suflet tot, să nu mă mai îngrijorez pentru orice şi să pot spune ca odinioară, că sunt bine din tot sufletul.
      La mulţi ani şi ţie. Multumesc din suflet de urări. Doamne ajută!

      Apreciază

  3. Iată că astăzi am reușit să dau like și să văd că e acceptat! Ieri m-am căznit degeaba toată ziua.

    Apreciază

  4. Din păcate, tot mai mulţi oameni trec (trecem!) prin astfel de stări sufleteşti şi gânduri de „evadare” din această lume nebună-nebună. Mă gândesc că poate că este încercarea obligatorie prin care trebuie să trecem fiecare.
    Mi-a plăcut că ai lăsat loc speranţei că Dumnezeu poate rândui cel mai bine ceva mai bun. Speranţa asta ne ţine şi ne ridică.
    Un an cât mai bun, bucurii şi împliniri! 🙂

    Apreciază

  5. Bine ne-am regăsit în 2014, Lucia, spor la scris si numai bine din partea noastră! La bună recitire!

    Apreciază

    • Vă mulţumesc din suflet şi vă doresc din toată inima un an plin de realizări, cu cât mai mulţi cititori şi cărţi apărute şi o viaţă de familie de vis. Să rămâneţi aşa frumoşi şi îndrăgostiţi ca acum, că tare îmi sunteţi dragi! 🙂

      Apreciază

  6. Ei, Lucia… eu, care am avut norocul să-mi împart cafeaua în viața reală cu tine, am găsit acum în locul zâmbetului frumos o mare tristețe. Și mi-a părut rău, fiindcă te știu doar. Nu lăsa fragilitatea să te doboare.Trecem deseori prin pase proaste – așa e-n viață – dar le putem depăși cumva cu speranța că va fi și bine. Promiți să nu lați tristețea să te doboare în 2014? 🙂

    Apreciază

  7. Un an nou cât mai bun, cu sănătate și bucurii!
    Da… știu, sună banală urarea, dar e sinceră 🙂 și cuprinde două lucruri tare importante.

    Apreciază

Lasă un răspuns

