Mor de tine

Cum crezi că aş putea trăi fără tine? 

Eu nu mor de iubire, mor de tine…

Eu nu mor de iubire, mor de tine. 
Mor de tine, dragostea mea, mor din iubire pentru tine, 
de-nfrigurarea pielii mele dup’a ta, 
de sufletul meu, de tine și de gura mea 
și cât de greu de suportat sunt fără tine. 
Eu mor de tine și de mine, mor de amândoi, 
de noi, de iubirea 
sfâșiată, împărțită, 
mor, mori, murim. 
Murim în camera singurătății mele, 
în patul meu din care tu lipsești, 
pe strada-n care tu nu ești la brațul meu, 
în săli de cinema și parcuri, în tramvaie, 
în locurile-n care fruntea ta 
mi se-așeza pe umăr 
și mâna mea și mâna ta, 
eu te cunosc cum mă cunosc pe mine. 

Murim acolo unde ți-am dat aer 
să poți să fii-n afara mea, 
și-acolo unde aer nu mai e 
când pielea mea peste a ta o-arunc 
și ne cunoaștem unu-n celălalt, 
de lume rupți, pătrunsă, fericită, 
interminabilă, desigur. 
Murim, o știm, n-o știm, murim 
între-amândouă, acuma, separați, 
de la unul la altul, zilnic, 
căzând în nenumărate statui, 
în gesturi nevăzute 
în mâinile noastre care se caută. 
Murim, iubire, mor în pântecul tău 
pe care nu-l mușc nu-l sărut, 
în mușchii tăi dulci zvâcnind de viață, 
în carnea-ți fără graniti, mor de măști, 
de întunecate și neobosite triunghiuri. 
Mor de corpul meu și de al tău, 
de moartea noastră, dragoste, mor, murim. 
La nesfârșit, în puțul iubirii, fără fund, 
inconsolabil, strig, 
adică, strig în mine, te chem, 
te cheamă nou-născuții, cei ce vin 
din spate, de la tine, cei ce ajung la tine. 
Noi murim, iubire, nu facem alta 
decât murim, mereu mai mult, oră după oră, 
ne scriem și vorbim, murim. 

Jaime Sabines
(poet mexican, March 25, 1926 – March 19, 1999)
Traducere Anca Tanase

Multumesc doamnei Anca Tănase, pentru traducerea acestui minunat poem şi pentru toată munca depusă pe altarul poeziei de calitate!

Scrie un comentariu

Din categoria Scrisorile iubirii

Lasă un răspuns

