Canção do Mar

Am cunoscut-o târziu, aproape de anii maturităţii, într-o dimineaţă nouă şi senină de august. Mersesem aproape toată noaptea, o oboseală grea apăsa umerii şi aproape închidea ochii arzând de nesomn. Atunci s-a arătat EA. A răsărit brusc, scânteind în soare, liniştită, salutându-mă veselă, ştrengăreşte, cu mii de licurici aurii din fiecare creastă aproape invizibilă de val. Fremăta în soarele dimineţii, se răsfăţa singură pe plaja pustie şi mă striga pe nume de parcă mă aşteptase de o viaţă. Era ireal de frumoasă şi am simţit în momentul acela că se naşte între noi o complicitate greu de imaginat şi de atins în lumea asta îngustă a oamenilor. A fost dragoste la prima vedere.

Eu am venit cu dureri, ea cu poveşti. Eu aveam răni sângerânde, ea lacrimi sărate vindecătoare. Când ochii mei înnotau în lacrimi izvorâte din noroiul bârfelor şi nedreptăţilor, valul ei lovea furios ţărmul, ameninţând pe oricine ar fi vrut să-mi întunece ziua. Am stat amândouă de multe ori, eu pe mal ascultându-i freamătul şi pescăruşii, ea povestindu-mi de marinari demult plecaţi pe drumul fără întoarcere al apelor, de pânze cu catarge frânte, de destine împlinite în adânc, de corali albi de sare şi ghioc în care-şi închisese cântecul.

Am iubit-o albastră în soare strălucitor, verde încărcată de alge aduse la mal de val jucăuş din adâncuri, plumburie şi înfuriată pe furtună. O iubesc sărutând cerul la răsărit, în momentul în care naşte soarele pe buza zării şi când înflăcărată la asfinţit îşi primeşte la culcare întâiul născut. O iubesc când freamătă agitată sub nori, cu valuri mari împodobite cu dantelă de spumă albă ce lovesc înalt faleza şi împroaşcă cu stropi săraţi trecătorii şi în toiul iernii când valul ei jucăuş modelează creaturi ciudate pe tărm sub suflarea îngheţată a crivăţului. O iubesc în vară şi-n iarnă aşa cum am iubit-o curat într-o dimineaţă însorită de martie, când mi s-a dezvelit zâmbitoare şi mi-a intrat pe geam odată cu primele raze să mă sărute pe patul îngreunat de frigurile febrei.

Ea m-a învăţat să fiu liberă, să iubesc, să sper şi să-mi clădesc viitorul singură. M-a învăţat să mă ridic atunci când vânturile vieţii mă puseseră la pământ. Mi-a ascultat povestea şi mi-a dat speranţa. Mi-a împrumutat valul ei de smarald, să mă îndrume pe cărările întortochiate ale sorţii. O păstrez nestemată în suflet şi-i aduc ofrandă ochii mei de câte ori simt că soarta mi-e potrivnică. Ea mi-i spală cu lacrimi şi-i răsare strălucitori într-o nouă dimineaţă calmă şi senină, odată cu soarele ce se naşte ca-n fiecare zi din înlănţuirea pătimaşă a adâncului val cu înaltul cerului. Ea, Marea, cea care-mi ocroteşte sufletul şi dragostea într-o lume ostilă ce m-ar vrea dispărută. Iubirea mea e adâncă precum apa ei şi tot la fel ca ea nesecată.

 

5 comentarii

Din categoria jurnal

5 răspunsuri la „Canção do Mar

  1. Eu am cunoscut-o într-un început de iunie, sub raze jucăușe de soare, nici prea blânde, dar nici prea insistente. Atunci, la prima întâlnire, m-a primit în brațele-i imaculate și mi-a arătat multe lucruri noi. Am mai văzut-o o dată, într-un septembrie agitat, dar ne-am despărțit supărați. Mi-ar plăcea să ne mai revedem și să ne amintim împreună de vremurile bune.

    Apreciază

    • Nu ştiu de ce nu mă pot supăra pe ea. Nu m-am supărat nici când a fost agitată şi a umplut plaja cu scoici ce s-au împuţit pe plajă şi m-am ales atunci cu o frumuseţe de criză de fiere, nici măcar când era să mă oprească cu totul la fund! Încă îmi e la fel de dragă ca la început. Pe mine marea m-a vindecat de o fobie. Până să ajung acolo nu suportam să stau lângă o apă curgătoare, chiar dacă era abia până la glezne. Nu-i suportam foşnetul, zgomotul apei când curge.

      Apreciază

  2. Imi amintesti de multele tabere din care cel mai mult mi-a placut marea, ca la Navodari nu prea erau conditii ca acasa. Am vazut-o si intr-un decembrie, tot draga mi-a fost! Din pacate e departe si e putin probabil sa avem drum in zona.
    Sanatate si bucurii multe, Lucia!

    Apreciază

  3. Frumoase gânduri şi minunată melodie! În preajma mării te simţi extraordinar, întotdeauna! 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

