Votul decide, nu înjurătura!

O să încep printr-o mărturisire. Sunt una din persoanele care a votat pe liste suplimentare. Pentru că locuiesc şi muncesc în alt oraş decât cel de domiciliu şi nu-mi permit o locuinţă proprietate personală aici. Societatea pe care unii o păstoresc de 25 de ani nu-mi lasă altă oportunitate şi ca să pot supravieţui, a trebuit să mă conformez. Ca mine sunt probabil sute de mii de cetăţeni cu drept de vot, inclusiv studenţi. Nu, nu am votat cu Ponta şi nici nu o voi face. Nu-mi plac mincinoşii, nici hoţii, nici baronii din spatele lui.

Nu-mi plac nici baronii din spatele contracandidatului lui. Constat cu nemulţumire că nu se poate ridica un om cu principii cât de cât sănătoase, fără să fie înconjurat de tot felul de specimene care mai de care mai dubioase, interesate doar de câstigul propriu. Dar mă voi duce să votez şi a doua oară, pentru că-mi pasă de viitorul acestei ţări şi m-am săturat să fiu furată şi umilită.

Se apropie termenul limită pentru campania asta electorală şi nu ştiu să spun dacă mă bucur sau începe să-mi fie de-a dreptul teamă. A fost o campanie urâtă, în care niciunul din candidaţi nu a apucat să prezinte un plan credibil de conducere a ţării. S-a venit cu promisiuni fără acoperire de creşteri salariale şi ale pensiilor,  pentru că asta depăşeşte cu mult atribuţiunile unui preşedinte. S-a promis libertatea justiţiei, continuarea luptei contra corupţiei în ţară, ceea ce iar nu intră în atribuţiunile unui preşedinte. S-a promis orice, numai despre ce trebuie nu s-a vorbit. Totul pentru a câştiga, pentru a mai adormi încă o dată mintea omului de rând care votează săracul, sperând totdeauna la mai bine.

Se mizează mult pe faptul că românii încă mai cred în atotputernicia unui preşedinte, care să controleze tot şi cu mână de fier să îi dirijeze pe toţi ceilalţi. Epoca aceea a apus demult, oameni buni. Acum fiecare funcţie importantă în stat are nişte limite, aşa cum e normal într-o ţară democratică. Nu le mai daţi mână liberă să-şi depăşească atribuţiunile clar stabilite de constituţie, pentru că asta duce la anarhie şi la înflorirea corupţiei! Aşa ajung să se creadă stăpânii noştri, ai tuturor, în timp îţi umplu conturile din bugetul de stat şi ne dezbină rânjind.

Un preşedinte nu are cum să vă acorde sau să vă taie salarii, pensii sau ajutoare sociale. Un preşedinte NU TREBUIE să se amestece în mersul justiţiei şi al instituţiilor statului de nici un fel, nu trebuie să învrăjbească, nu trebuie să dea dispoziţii nici de unde şi cum să se taie, nici unde să se pună. Are doar responsabilitatea de a reprezenta ţara cu demnitate în legăturile cu alte state, să apere interesele românilor oriunde s-ar afla şi să medieze orice conflict intern. În mare acestea sunt atribuţiile funcţiei omului pe care îl veţi vota duminică.

Ce văd că se întâmplă azi în ţară şi în afara graniţelor îmi dă senzaţia că trăiesc într-un coşmar. Atât de disperaţi sunt unii să ajungă să pună stăpânire pe fotoliul de la Cotroceni, încât pentru asta sacrifică însăşi ideea de ţară, de cetăţenie română şi de unitatea pe care cu emfază o proclamă. În numele „omului care uneşte”, Ponta a reuşit să ne dezbine cum nu a mai reuşit nimeni până acum şi merge mai departe chiar cu riscul ruperii târii în bucăţi. Mi se pare ireal să continui să încerci să negociezi şi să obligi oamenii să te voteze, când vezi bine că ţara ta e ameninţată de instabilitate pe modelul vecinilor aflaţi deja în pragul războiului. Poate că „baronii” locali îl obligă să câştige să le apere interesele obscure sau poate că ambiţia lui de a ocupa această supremă fincţie în stat îi întunecă şi bruma de minte pe care o are.

La fel de ireală mi se pare iniţiativa de a scoate oameni în stradă împotriva unui candidat. Oameni buni, ieşiţi în stradă pentru a obliga autotităţile să ne respecte drepturile, să nu ne calce în picioare, să vă apăraţi demnitatea, nu împotriva cuiva anume! Asta nu face decât să-i întărâte pe cei care-l susţin şi rezultatul obţinut nu va fi nicidecum cel scontat. Chiar a dispărut orice urmă de luciditate din neamul ăsta? Atât de mult am ajuns să ne urâm unii pe alţii încât orice luptă politică trebuie luată în nume personal şi dusă până la extrem?

Realizaţi odată că politica nu se face muşcând din cel de lângă tine. Nu se face cu parul în mână şi nici nu aduce omului de rând avantaje nebănuite pe care partea adversă i le-ar răpi! Asiguraţi-vă că oricine va ajunge pe acel fotoliul vă va respecta drepturile şi vă va reda demnitatea. Mergeţi la vot cu toţii! Acolo se decide soarta voastră, nu în lupte de stradă care pot fi uşor deturnate. Ieşiţi şi votaţi aşa cum vă dictează conştiinţa, nu primarul, notarul, preotul, sau mai ştiu eu cine are pretenţia că e mai deştept ca voi.

Nu poate judeca nimeni în locul vostru! Nu mai credeţi în gogoriţe şi gogoşi goale de conţinut! Nimeni nu vă poate tăia nici un drept din cele deja câştigate! Nici medicul nu are dreptul să vă refuze consultaţia dacă nu aţi votat cu candidatul susţinut de el, nici primarul nu poate tăia nimănui ajutorul social, dacă e obţinut legal. Nici popa nu vă poate blestema, pentru că e dreptul şi obligaţia voastră să vă alegeţi omul care vă reprezintă. Şi dacă credeţi că o sticlă de băutură sau 50 de lei ţin cât cinci ani de umilinţe şi foame, vă înşelaţi! Nu vă mai vindeţi viitorul pe un avantaj iluzoriu care mai rău vă va înrobi decât să vă ajute! Votaţi pe cine vreţi, gândindu-vă la viitor, numai mergeţi şi alegeţi cu sufletul curat. Indiferent cine va câştiga, va fi alegerea voastră, nu furtul lor. Astfel nimeni nu va mai putea să vă folosească ca pe nişte animale de companie. În faţa legii suntem cu toţii egali, nu vă mai lăsaţi păcăliţi de niciun îmbuibat care vă promite marea cu sarea. Haideţi că se poate!

Scriu asta ca un îndemn la luciditate. Îi rog pe cei împătimiţi să evite să comenteze pe blog. Consumaţi-vă ura în altă parte, eu m-am săturat să văd doar lături şi scuipaturi peste tot. Dacă aveţi pretenţia să fiţi consideraţi deştepţi, purtaţi-vă raţional, că nu e nimeni obligat să vă suporte dejecţiile şi s-ar putea să vă treziţi cu ele înapoi în faţă.

12 comentarii

Din categoria Cotidian

12 răspunsuri la „Votul decide, nu înjurătura!

  1. Cui strigi, fată dragă? Mulţi nu aud, nu văd, nu simt nimic. Si nici nu te vor citi, nici pe tine, nici pe mine, nimic. Vor vedea doar clipa şi apoi vor regreta amarnic cinci ani. Si altii vor fi de vină…sigur..

    Apreciat de 1 persoană

    • Mai degrabă mă descarc. Văd atâtea lupte, atâtea înjurături şi cereri de fărâmiţare a ţării pe motiv de votat unul sau altul, că mă îngrozesc. Unde am ajuns? Mi-e groază şi să mai deschid gura, internetul, televizorul. Nici acasă nu-mi vine să mai sun că mă asasinează mama cu Ponta şi Mircea Badea. Tu îţi dai seama câte patimi a generat campania asta?

      Apreciat de 1 persoană

      • ..cumva, am reuşit să mă detasez, dar asta nu inseamnă că nu am gust amar. Iohannis are sanse, dar eu nu-l plac. Dar cum să votez cu Ponta? Trist moment. Trist şi din păcate, mulţi care nu-l plac vor vota cu Ponta; nu pot avea, asa ca mine, dorinta de a-şi călca pe ceea ce simte instinctiv. Mă opresc, nu sunt prea cursivă, imi indrept gândurile spre altceva. Stiu că până in 16 nu am sanse de linişte. Eu am o solutie dată de soartă. Orice rezultat va fi atunci, pentru mine tot e sărbătoare, e ziua de nastere a lui Mihai. Acum să vedem cadoul primit, ăla general

        Apreciat de 1 persoană

  2. Acelaşi sentiment îl am şi eu. DIn păcate. În fine, ai dreptate. Sunt momente în viaţă mult mai importante, ca lupta asta surdă. Ce-o fi o fi.
    Să-ţi trăiască soţul şi să fiţi sănătoşi şi fericiţi mulţi ani de acum înainte! Dragostea e cea care contează cu adevărat, restul e doar umplutură. 🙂

    Apreciază

  3. Daca toata energia asta consumata steril in ura si polemici politice am consuma-o in ceva constructiv ce departe ar ajunge tara asta!…Oricum vom alege nu trebuie sa ne facem iluzii de mai bine.Dar nici sa-i uram pe cei ce au ales altfel decat noi.

    Apreciat de 2 persoane

  4. Să nu comentăm pe blog? A zis cumva Ponta? Ne autocenzurăm în libertate?

    Apreciază

  5. Acum chiar că, prin demiterea lui Corlățeanu, votul Diasporei se blochează. Votul nu mai decide, ci decedează. Ar merge o înurătură…Ponta a lucrat diabolic de deștept.

    Apreciază

Lasă un răspuns

