Mi-e dor de tinereţe

Mi-e dor de-o zi de tinereţe, iubirea mea. Aş vrea să pot întoarce timpul să mai fiu măcar o zi o tânără fată, fără planuri de viitor. Să îmbrac rochia albă cu broderie verde, să încalţ sandalele cu toc şi să mă bucur de soare, de vară, de viaţă.

Îmi pare rău că am gonit-o. De-aş putea i-aş cere iertare şi aş ruga-o să revină măcar din când în când, să facem împreună tot ce nu am apucat să facem atunci. M-am grăbit să scap de ea deşi m-a implorat cu lacrimi amare să o mai ţin cu mine. Ardeam de nerăbdare să trec mai repede prin viaţă, să mă maturizez mult prea curând. Tinereţea mea nu a cunoscut marea, nu a respirat muntele, nu a iubit. Am adunat peste ea toamne reci, cu crengi goale şi vânturi duşmănoase, i-am închis ochii cu nopţi fără somn şi multă muncă, am pus-o să crească copii când ea încă s-ar fi jucat cu păpuşi, am obligat-o să suporte oameni care nu o suportau. Oameni ce nu au meritat sacrificiul.

M-am trezit târziu, ea plecase demult. Rămâsesem singură, cu mâinile întinse spre un viitor ce-mi era străin, cu părul albit şi ochii trişti. Ochii ce-mi fuseseră ferestre deschise spre soare, acum sunt doar umbre murdare şi oarbe, prin care abia mai răzbeşte uneori câte o rază. Atunci când mă ţinea de mână, mergeam grăbită către viitor, fără să mă gândesc că pas cu pas îmi las în urmă întreaga viaţă. Acum mă uit înapoi şi nu mai ştiu de unde am plecat. Mă uit înainte şi capătul drumului mi se pare atât de aproape că mi se face frică. Am încetinit pasul şi aş vrea  să pot opri timpul în loc. Să mă pot întoarce până la răscrucea în care am pierdut-o şi s-o implor eu de data aceasta să mă însoţească la drum, să mă sprijine şi să-mi dea curaj. Să vin la tine cu ea de mână. Să i te prezint simplu : „el e iubitul meu, cel ce mi-a deschis drumul înapoi spre tine” şi s-o privesc îmbrăţişându-te. Mi-e dor de tinereţea mea ca de tine, iubitul meu. 

14 comentarii

Din categoria Scrisorile iubirii

14 răspunsuri la „Mi-e dor de tinereţe

  1. Mie mi-e tare dor de copilarie….copilaria frageda…

    Apreciază

  2. Emoţionante gânduri. Care, după o vreme, ne vin la toţi în minte, în suflet…

    O zi cât mai frumoasă! 🙂

    Apreciază

  3. Tinereţea e încă în suflet. Nu trebuie să uităm asta nicio clipă. Caut-o în sufletul tău şi o vei găsi! E încă acolo, timidă şi aşteaptă. 🙂

    Apreciază

  4. Of, Lucia ce trista esti si ma faci si pe mine. Eu cred ca asa te vezi tu si eu ma vad de multe ori ca tine si cred ca sunt mult mai indreptatita pentru ca eu am trecut deja de juma de secol dar uita-te in ochii celor din jur si chiar si a celor ce trec pe langa tine, vei sti daca e asa sau nu si daca la mine nu e, la tine de ce ar fi?

    Apreciază

    • Ooo, dar nu sunt tristă! Postarea asta chiar nu are legătură decât poate cu regretul după tinereţea pierdută aiurea, lângă oamenii nepotriviţi. E doar o stare de moment. In rest, mă vopsesc de la 30 de ani, de când fiică-mea era în generală şi mi-a zis că ea nu mai iese cu mine pe stradă să râdă colegii că maică-sa e o babă! Am albit mult prea devreme, e adevărat. Cât de restul, eu trebuie să mă accept aşa cum sunt, nu cei din jurul meu. 🙂

      Apreciază

  5. M.C.

    Dacă ar fi să retrăiesc aceeași viață, eu n-o vreau. Mai bine merg înainte. Mai devreme sau mai târziu tot acolo ajung. Pentru ce să amân inevitabilul? 🙂

    Apreciază

  6. Nu contează ce gânduri ne-ați împărtășit azi, că fiecare avem zile și mai triste, și mai vesele, altfel nu le-am deosebi… cât de ușor e să dai sfaturi, când ai tinerețea în preajmă! Eu vin cu remarca, că ați îmbrăcat aceste gânduri în veșmânte emotive, încât fiecare cuvânt e o picătură dintr-o ploaie torențială de regrete… Felicitări! Toată admirația!

    Apreciază

Lasă un răspuns

