Despre mine

Am locuit o vreme pe o stea. Aveam în jur nemărginitul şi strălucirea rece a stelelor surori. Mă îndrăgostisem de răsărit de soare şi fiecare dimineaţă mă găsea cu ochii larg deschişi privind cum astrul inimii mele îşi întinde razele strălucitoare una câte una peste creştete de munţi. Îi pândeam trezirea, ascunsă bine după un colţ de stâncă. Nu voiam să-i tulbur strălucirea.

Visam pe atunci să trăiesc pe o creastă înaltă de munte şi fiecare dimineaţă să-mi fie sărutată cu raze aurii. Am furat noapte de noapte câte o rază de la lună şi mi-am croit o scară. Când a venit timpul mi-am dat drumul din înalt pe vârful cel mai ascuţit. M-am întins pe zăpadă şi am aşteptat răbdătoare mângâierea dorită. Dimineaţa a venit îngheţată şi soarele meu s-a înălţat fără să mă vadă. Doar o rază stingheră m-a atins în grabă, încălzindu-mi inima.

O lume magică mi se aşternea la picioare cu ape şi stânci abrupte şi copaci înalţi, cu flori parfumate şi fluturi multicolori. Am coborât în Rai.

O vreme am fost fericită. Alergam cu mieii pe pajişti înverzite, sărutam petale-nrourate dimineaţa, mă intindeam pe iarbă şi ascultam zumzet de albine. Natura cânta în jurul meu şi de sus, din înalt, soarele-mi săruta fierbinte şi roşu peoapele amândouă. Puteam pretinde că străluceşte doar pentru mine.

Încet-încet m-am transformat în om. Simţeam cum sângele străbate tot corpul şi-mi dezgheaţă fiecare fibră. Îi simţeam furnicătura în vârfurile degetelor şi-n tălpi. M-am ridicat şi-am început să merg. Am dat un chiot şi munţii au răsunat. În vale, ecoul mi-a întors chiotul. Am privit în jur şi am descoperit oamenii. Mulţi, nenumăraţi, mari, mici, absenţi, trişti, încruntaţi. Veşnic preocupaţi, cu privirea în pământ, cu vorba ascuţită şi tăioasă ca o lamă. Alergau haotic în toate direcţiile striveau frunze sub tălpile lor, frângeau zboruri, ucideau vise. Din mijlocul lor nu se vede cerul şi soarele a uitat să răsară. Lumea e cenuşie şi tristă, strivită de orgolii imense ce se închină unui singur zeu. Banul.

Acum locuiesc într-o lacrimă.lacrima-32_addc1829f682e4

Scrie un comentariu

Din categoria jurnal

Lasă un răspuns

