Nervi de vineri

Azi m-am trezit cu un sentiment ciudat, ca o durere surdă, doar anunţată. Acum mă doare capul, ochii, tot sufletul. M-am enervat de la prima oră şi am plecat de acasă cu părul încă ud, să nu mai aud ţipetele copacilor din părculeţul blocului. I-au ciopâţit, i-au mutilat în ultimul hal! Aveam lângă alee un arin tânăr, cu crengi plângătoare, l-au făcut praf. În faţa lui un tei falnic înflorea dumnezeieşte în fiecare primăvară. A rămas din el doar trunchiul negru, slut, ciuntit. Nimic nu au lăsat întreg, de parcă sunt juraţi să omoare tot ce întâlnesc în cale. Şi-mi vine să urlu, şi-mi vine să le tai mâinile cu drujbele cu care ciuntesc ei copacii, şi-mi vine să-i trimit la origini pe toţi peisagiştii lui peşte, pe toţi edilii capitalei asteia atât de murdare şi poluate, pe toţi posesorii de maşini care tremură de spaimă că la prima furtună o să le cadă un copac pe maşină.

Muriţi, mă, că meritaţi! Tăind copacii nu faceţi decât să vă daţi singuri foc. Bucureştiul este oricum un oraş de stepă pus la răscruce de vânturi, lipsa copacilor nu va face decât să-l dărâme mai repede. Vă e teamă că o să vă cadă copacul în cap? Nu-i nimic, tăiaţi-l că mâine o să vă cadă direct blocul. Că nu mai are ce sta nici în faţa vânturilor, nici în calea poluării excesive.  Voi ăştia ce nu sunteţi în stare să faceţi doi paşi pe jos până la colţ să luaţi o pâine, vă meritaţi soarta! Să nu vă mai plângeţi de boli, să nu mai plângeţi că vă mor copiii de cancer, să nu vă întrebaţi de ce vouă vi se întâmplă atâtea nenorociri. Aveţi societatea, oraşul, mediul pe care le meritaţi pentru că voi le-aţi creat! Voi cu inconştienţa şi infatuarea voastră, voi cei ce vă credeţi domni cu maşini la scară, dar vă e lene să coborâţi patru etaje să vă duceţi gunoiul la ghenă şi îi faceţi vânt pe geam!

Scriam dimineaţă că vinerea e ziua împăcării cu mine şi că se aşterne în sufletul meu o pace pe care cu greu o poate distruge cineva. De data asta mi-au distrus-o nişte oameni care nu merită nici măcar să fie numiţi aşa. Trăim în cea mai poluată capitală din Europa. În timp ce toate naţiile lumii se dau de ceasul morţii să protejeze măcar în ultimul ceas natura, la noi, nişte edili cu tărâţe în cap, susţinuţi de locuitori la fel de dăştepţi, se chinuie s-o distrugă mai repede. Nu vreau să mai aud pe nimeni plângându-se, pentru că nimeni nu ia atitudine. Toţi stau impasibili şi ridică din umeri. „Ceartă-te tu cu ei, luptă-te tu, că noi privim ca la circ, de pe margine!”  Tăcerea naşte monştri. Dacă oamenii îşi taie creanga de sub picioare nici măcar Dumnezeu nu-i poate salva de la distrugere. Degeaba vă ridicaţi biserici cu sutele, dacă distrugeţi biserica pe care şi-a ridicat-o Dumnezeu înainte de a vă crea pe voi.

7 comentarii

Martie 13, 2015 · 1:58 pm

7 răspunsuri la „Nervi de vineri

  1. Îmi pare rău că ai avut o vineri supărată. Cu siguranță sâmbăta va repara ceea ce a stricat vineri. 🙂

    Apreciază

  2. Cunosc perfect sentimentul. Acum doi ani, un vecin „gospodar” a găsit de cuviinţă să taie un copac pentru că îi făcea mizerie pe maşina pe care o parca sub el. Era un copăcel lângă care am crescut, pot spune. Sub el îmi puneam păturica şi ne adunam mai mulţi copii de la bloc, în zilele de vară. Mă crezi că atunci când am fost acasă într-o scurtă vizită, am plâns când am coborât din maşină şi am văzut doar un ciot?

    Apreciază

  3. Este un virus raspandit in toata tara, vad. Cretinii isi fac de cap! Cand plec dimineata la lucru ma intreb ce voi gasi si ce nu seara cand ma intorc? Avem in bloc o gasca de idioti care doar cu asta se ocupa, cosmetizeaza (zic ei) verdeata din jurul blocului. Adevarat gretos ce se intampla, dar se pare ca sunt mai multi decat cei care iubesc acest pamant 😦 .
    Ce bine ar fi daca ar fi altfel…

    Apreciază

Lasă un răspuns

