Povestea pantalonilor cu gaură-n fund

10013957_575022259272776_4789662251818319664_nGăsesc azi pe facebook poza asta şi-mi aduc aminte de o întâmplare haioasă şi cu tâlc de pe vremea în care eram tineri şi încă neobişnuiţi cu economia de piaţă ce abia înmugurea în minunaţa noastră ţară. Hai să v-o povestesc şi vouă, să nu râd ca proasta, singură.

Pe vremea lui Ceaşcă, cele mai bune hăinuţe pentru copii erau cele chinezeşti. Făcute dintr-un bumbac excelent, frumos colorate, cu maimuţoi, culori solide care-şi păstrau prospeţimea până se făceau copiii mari şi le rămâneau mici. O mană cerească, nu altfel. Pe cât erau de bune, pe atât erau de greu de găsit. Trebuia să fii cu adevărat norocos să le găseşti la liber în magazinele de specialitate, sau să fii cu mult mai norocos şi să-ţi faci „o pilă” la raionul de copii. Acum, şi pilele astea nu erau aşa, de fier, trebuiau întreţinute, gâdilate, recompensate. În fine.

Vine revoluţia şi încep să apara la liber tot felul de prostioare, care mai de care mai colorate, să-ţi ia ochii, de.
La câţiva după 89 se naşte prima mea finuţă şi mă reped ca disperata să-i cumpăr haine, s-o scot din maternitate. La mare căutare erau nişte trusouri gata pregătite, ambalate frumos, în sacoşica lor transparentă, cu scutecele aferente, mentiţe şi body- o minune. Îi aleg şi eu unul galben cu răţuşte (cred) şi floricele, de-ţi râdeau ochii când le priveai!

Ajung acasă, tare mândră de ce-am cumpărat şi dau să mă laud cu ele ex.soţului meu şi prietenei mele celei mai bune, care locuia vis-a-vis. Desfac eu scutecele, triunchiuri, păturica, şi scot ca pe un trofeul minunatul trusou. Şi ce credeţi, oameni buni! Toate era impecabile, în afară de body şi pantalonaşii de la costum care aveau câte o imensă gaură în fund. Nu exagerez! Erau neîncheiaţi în fund şi pe partea cu organele genitale. Fac feţe feţe, încep să înjur şi a doua zi mă duc înapoi cu ele la magazin, să mă iau de piept cu cea care-mi vânduse porcăriile alea.

Măi, aproape că-mi venea să plâng, dar pe de altă parte ziceam bogdeaproste că mai erau câteva săptămâni până la botez. Vă daţi seama, să mă fi făcut de râs cu rupturile alea în biserică?
Ajung la magazin, găsesc vânzătoarea şi cu flăcări în ochi, o întreb dacă a desfăcut vreodată un trusou din ăla, să-l verifice măcar. Ea, candidă îmi spune că nu. O invit să se uite la al meu. Femeia face feţe-feţe, desface pachetul şi dă cu ochii de minunaţii pantalor.
– Doamnă, ştiţi că nu putem primi înapoi marfa desfăcută şi deteriorată!
– Nu e deteriorată, zic, eu doar am desfăcut-o şi aşa am găsit-o!
– Nu-i adevărat, doamnă! Noi suntem firmă serioasă, nu umblăm cu aşa ceva! Sunt convinsă că v-am dat trusoul sigilat! Eu nu pot să vă iau înapoi marfa aşa cum este.
Se alertaseră şi celelalte vânzătoare -pe vremea aia se păstra încă formatul magazinelor comuniste, cu raioane deschise ce comunicau între ele- vine şi şefa de magazin, scandalul mocnea. Şefa, împăciuitoare, zice:
– Stai aşa, dragă. Ia du-te tu în magazie şi adu un alt trusou, să-l desfacem în faţa doamnei, să vadă că nu o minţim.

Ei, oamenilor, se duce vânzătoarea roşie ca racul şi vine din spate cu un trusou identic pe care îl desface în faţa mea cu mâinile tremurânde. Surpriză! Şi acel trusou era fix la fel! Mă uitam trimfătoare la ele cum începeau să le iasă ochii din cap şi le cădeau sărind pe pantalonii cu gaură. Se duce şi şefa, mai ia un alt trusou, altă culoare, alte piese, îl desface şi… pantalonii erau la fel. Era clar! Ăia aşa era croiţi.

Cu ce scop? Păi să le uşureze munca mamelor care altfel ar fi fost nevoite să schimbe toate hăinuţele copilului când făcea pe el! Aşa, schimbau scutecul şi pantalonii rămâneau proaspeţi şi curaţi ca atunci îmbrăcaţi! Aşa şi cu aceşti minunaţi pantalonaşi scurţi. Nu-s rupţi, sunt croiţi aşa special, ca băieţeii să poată să-şi facă nevoile fără să se ude.
Ingenioşi chinezii ăştia, nu-i aşa?!

Scrie un comentariu

Din categoria Camera cu amintiri

Lasă un răspuns

