Alb

zapada-680x365
Ce albă-i lumea,
mamă
şi cât de mult îngheţ
cuprinde!
Atâta alb mă doare!
Ceaţa mi-a coborât
pe frunte,
gheaţa pe pleoape
şi-s grele,
mamă,
şi-am obosit!

Ce albă-i lumea,
mamă
şi cât de întuneric
s-a făcut
în noi!
M-a nins pe creştet
ca pe vârf de brad
şi nici un vânt nu bate
s-o scuture
şi ard
sub albu-i îngheţat.

Ce albă-i lumea,
mamă
şi cât de mult îngheţ
cuprinde!
În jurul meu se-nvârt
oameni negri
de zăpadă
iar paşii lor mă-mping
grăbiţi.
Au căciuli
şi paltoane
şi ghete-mblănite.
Ochi n-au,
privesc la mine cu ghetele
şi eu-mi feresc privirea
de vârful lor încruntat.

Ce albă-i lumea,
mamă
şi câţi paşi trec
grăbiţi şi calzi
prin ea!
Doar paşii mei
au îngheţat aşteptând
şi-au plecat
să colinde singuri
pe câmpii
cu fluturi
şi flori!

Ce albă-i lumea,
mamă
şi câte mâini
înmănuşate se duc
fără să se deschidă!
Sunt mâini
de oameni orbi
cu paltoane
şi căciuli
şi ghete.

Ce albă-i lumea,
mamă
şi ce întuneric
e în noi!
Şi sufletele-au îngheţat
iar oamenii trec
reci şi goi
spre nicăieri
cu paşii lor grăbiţi
în ghete
cu vârf încruntat.

Mi-e frig,
mi-e foame,
mi-e somn
şi-s obosit.
În mine e lumină,
şi soare cald.
Uite măicuţă,
Dumnezeu
cu mâna m-a cuprins!
Ce albă-i lumea,
mamă
şi-n mine cât de cald!

5 comentarii

Ianuarie 5, 2016 · 8:53 am

5 răspunsuri la „Alb

  1. Lumea-i albă de zăpadă –
    Sub paltoane şi fulare
    Negreala cine s-o vadă…

    Apreciat de 2 persoane

  2. Plină de emoţie, Lucia!

    Apreciază

Lasă un răspuns

