Iubesc

Iubesc
– tinerii ce se sărută pe stradă. E atâta emoţie în explorarea şi aşteptările lor!
– cuplurile ce merg ţinându-se de mână. Nu cele în care el, mândru şi îngâmfat, o cară pe ea ca pe o proprietate, ci cele în care mâna ei se strecoară singură în a lui, căutând adăpost.
– zâmbetul copiilor. Să-i privesc în ochi şi să-i salut.
– mamele care alăptează la sân. Privirea pruncului cu sfârcul ţâţei în gură mă topeşte.
– bătrânii ce râd şi se tachinează. Înseamnă că au îmbătrânit frumos şi încă se iubesc.
– nopţile de vară cu stelele lor, grădina cu parfum de crini şi cor de greieri. Reminiscenţe.
– lacul aburind dimineaţa devreme cu lişeţele, brotacii şi nuferii lor. E pace.
– răsăritul pe mare şi soarele ce poleieşte valul.
– zgomotul valurilor sparte de ţărm pe furtună când cerul de plumb e una cu marea.
– râsul copiilor.
– adolescenţii cu verva şi foamea lor de viaţă.
– muntele cu guler de ceaţă.
– ploaia printre brazi.
– pădurea cu viorele, tămâioare şi brebenei.
– puii animalelor. Toţi. Şi ele toate.
– câinii ce mă latră. Sunt deschişi dialogului, le vorbesc şi mă simt.
– lanul cu maci
– toamna cu culori
– iarna cu zăpezi şi miros de lemn ars, şemineu, focul ce-mbujorează obrajii şi spune poveşti.
– primăvara cu parfum şi copaci împodobiţi.
– teii în floare.
– nisipul fierbinte.
– oltenii mei cu nunţile lor.
– Jiul cu clocotul lui.
– Dunărea mea, la cazane.
– florile. Toate.
– oamenii calzi şi simpli, cu privirea deschisă, directă.
– bunicii mei de poveste şi fum. Icoanele mele.
– viaţa.

Scrie un comentariu

Din categoria Confesiuni

Lasă un răspuns

